打電話求職要怎麼說 ......  摘錄自  劉慧如老師主編 劉慧如老師與王筱筑老師合著 "英語不會太難,從生活出發就好" 一本增進基礎生活英文、全民英檢初級到中級的英文書。

從生活學英文-打電話求職篇    
職場篇 情境2. 打電話求職

單元1. 單字 

  • May I help you? 我可以幫妳嗎?
  • Prefer 較喜歡
  • opening 空缺
  • check up 查找
  • resume 履歷表
  • ASAP(as soon as possible) 盡快
  • personnel department 人事部
  • provide 提供
  • reveptionist 公司接待


單元. 對話

Receptionist : Excel company. May I help you?
Stella             : This is StellaChung calling for the opening in your marketing department.
Receptionist : Yes, Ms. Chung . You have ti send us your resume to our personnel department first.
Stella             : Thank you. Sould I send it over by mail or email?
Receptionist : We prefer you email us. Do you hhave our email address?
                        it's printed in our ad(advertisement), so you can check it up.
Stella             : All right. I will email it as soon as possible. Is there a deadline though?
Receptionist : We have to receive your email before next Friday, so you still have some time.
Stella             : It's very kind of you to provide me useful information.
Receptionist : It's my pleasure.

公司接線 : Excel 公司, 我可以幫妳嗎?
史 黛 拉 : 我是史黛拉.鐘, 我想要詢問行銷部的空缺.
公司接線 : 好的, 鐘小姐. 你必須先寄你的履歷到我們的人事部.
史 黛 拉 : 謝謝 ! 我應該用郵寄還是用電子郵件?
公司接線 : 我們比較希望你寄電子郵件給我們.
史 黛 拉 : 好的. 我會盡快寄過去. 那麼, 有截止日期嗎?
公司接線 : 我們必須在下星期五以前收到你的電子郵件, 所以你還有一些時間.
史 黛 拉 : 謝謝你提供我有用的訊息.
公司接線 : 這是我的榮幸.

arrow
arrow

    asapeliza123 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()